تحریریه

مجله

سپتامبر 22, 2023

معرفی ابزار: Google BigQuery

🖌گوگل بیگ کوئری یک پلتفرم ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل داده مبتنی بر ابر است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا مقادیر زیادی از داده‌ها را در زمان واقعی با […]
سپتامبر 22, 2023

فصل چهارم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور”

✳️ فصل چهارم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور” به ارائه نقشه راه برای تحلیل‌گری در راستای ایجاد یک سازمان داده محور می‌پردازد. 📍بر این […]
سپتامبر 22, 2023

مقاله How can organizations leverage big data to innovate their business models? A systematic literature review

❇️نام مقاله: How can organizations leverage big data to innovate their business models? A systematic literature review 🖋نویسندگان: Chiara Acciarini , Francesco Cappa , Paolo Boccardelli , Raffaele Oriani 🗓سال انتشار: 2023 […]
آگوست 24, 2023

تبدیل بیگ دیتا به مزیت بزرگ برای خدمات مالی

ادغام کلان داده هابا داده های تراکنش ایمن در سیلوهای داخلی نه تنها برای انطباق با مقررات مفید است، بلکه برای باز کردن بینش های ارزشمند مشتری و نوآوری ضروری است.
آگوست 17, 2023

فصل ششم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور”

🔹 فصل ششم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور،” عوامل موثر و شرایط بالقوه‌ای که منجر به شکست پروژه‌های تحلیل‌گری می‌شود را مورد بررسی قرار […]
آگوست 10, 2023

معرفی ابزار Apache Sqoop

🖌 ابزار Apache Sqoop ابزاری است که برای انتقال کارآمد داده های انبوه بین Apache Hadoop و داده‌های ساختار یافته، مانند پایگاه‌های داده رابطه ای طراحی شده است. این یک […]
آگوست 3, 2023

کتابچه راهنمای پژوهشگر در تجزیه و تحلیل عظیم­‌داده

این کتاب به عنوان یک راهنمای عملی برای پژوهشگران و متخصصانی عمل می­‌کند که می‌خواهند از قدرت تجزیه و تحلیل داده‌های عظیم استفاده کنند و آن‌ها را با دانش و مهارت‌های لازم برای انجام پژوهش­‌های مؤثر و استفاده از این نوع داده­‌ها برای بینش و تصمیم­‌گیری معنادار مجهز می‌کند.
جولای 20, 2023

معرفی کسب و کار داده محور “Uber”

اوبر یک شرکت حمل و نقل اشتراکی است که در سال 2009 توسط تراویس کالانیک و گرت کمپ در سانفرانسیسکو تأسیس شد. این شرکت یک پلتفرم آنلاین ارائه می‌دهد که کاربران را به رانندگان خصوصی متصل می‌کند. اوبر در بیش از 1000 شهر در 70 کشور جهان فعالیت دارد. هدف اصلی اوبر، ایجاد یک پلتفرم جهانی برای ارتباط بین مسافران و رانندگان خصوصی بوده است. با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه اوبر، مسافران می‌توانند درخواست سفر خود را ثبت کرده و رانندگانی که در نزدیکی آنها هستند را پیدا کنند.
جولای 6, 2023

فصل پنجم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور”

🔹 فصل پنجم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور” به شناسایی تصمیمات مهم و تاثیرگذار در سازمان می‌پردازد. در فصل‌های گذشته، متوجه شدیم که ساختن […]