معرفی کتاب کاربردهای عظیم داده در صنعت 4

کاربردهای عظیم‌داده در صنعت ۴

“Big Data Applications in Industry 4.0”

نویسندگان:
P. Kaliraje, T. Devi

این کتاب در سال ۲۰۲۲ توسط CRC Press انتشار یافته است.

در این کتاب، نویسندگان به چشم‌انداز تحول‌آفرین صنعت ۴ می‌پردازند که بیانگر آخرین مرز فناوری در تولید است. محور این تحول، نقش بنیادی تجزیه‌ و تحلیل عظیم‌داده بوده که به عنوان سنگ بنای صنعت ۴ شناسایی شده‌است. عظیم‌داده بینش‌های ارزشمندی را برای مدیریت موثر کارخانه‌های هوشمند ارائه می‌دهد. این کتاب همچنین بر ضرورت ابزارها و فن‌آوری‌های پیشرفته برای پردازش داده‌ها و اطمینان از تحویل اطلاعات مربوطه تأکید می‌کند. مزیت‌های بالقوه عظیم داده زمانی‌که با صنعت ۴ ادغام شود، به شکل‌دهی به فرآیندهای صنعتی، تأثیرگذاری بر مصرف منابع، ساده‌سازی فرآیندها، جهت‌دهی به اتوماسیون و نیز اهداف توسعه پایدار گسترش می‌یابد.

تکامل سریع این فناوری‌ها، به افراد با مهارت‌های سطح بالا و دانش عمیق نیاز دارد تا به چالش‌های بی‌وقفه رسیدگی کنند. این کتاب بر اهمیت هماهنگ ماندن با تغییرات کوچک در داده‌های تولید شده و بر تأثیر بالقوه آن‌ها بر محیط و صنعت تأکید می‌کند. افزایش نرخ تولید داده‌ها، پیچیدگی تجزیه و تحلیل عظیم‌داده‌ها را تشدید، و آن را به یک قلمرو چالش‌برانگیز پژوهشی تبدیل می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که چشم‌انداز بازار برای تجزیه و تحلیل عظیم‌داده‌ها، رشد قابل توجهی را تجربه کند. این افزایش در تقاضا نیاز روز‌ افزون به متخصصان در این زمینه را برجسته می‌کند. افزایش تقاضا به دلیل حجم فزاینده، سرعت و تنوع داده‌های تولید شده در عصر دیجیتال امروزی است که نیازمند فناوری‌ها و روش‌های پیشرفته برای کشف اطلاعات ارزشمند برای تصمیم‌گیری، توسعه استراتژی و حل مشکلات در صنایع و بخش‌های مختلف است. توسعه مهارت برای هدایت صنعت ۴ و ایجاد زیرساخت‌های پیشرفته از منظر فناوری به عنوان عناصر کلیدی برای ستون‌های آینده توسعه جهانی پدیدار می‌شود.

تغییرات پیش‌رونده تحول‌آفرین و تصاعدی، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها را ملزم می‌کند که ابزارهای صنعت ۴ را به طور فعالانه در برنامه‌های متنوع آموزشی و پژوهشی خود بگنجانند. این کتاب خود را به عنوان منبعی ارزشمند برای انتقال مفاهیم اساسی و دانش عظیم‌داده به فارغ‌التحصیلان معرفی می‌کند. نویسندگان همچنین با کشف جنبه‌های مختلف عظیم‌داده، کاربردها را در بخش‌های مختلف، از جمله امور مالی، آموزش، رسانه‌های اجتماعی، سنجش از راه دور و مراقبت‌های بهداشتی بررسی می‌کنند. دانشمندان، مهندسان و آماردانان با هدف ساخت برنامه‌های کاربردی عظیم‌داده‌ها برای حل مسئله در دنیای واقعی، مرجع جامعی را در این کتاب خواهند یافت.

در دیگر بخش‌های این کتاب به موضوعات خاصی مانند کاربردهای علم داده، ادغام صنعت ۴، اصول پیش‌بینی، کاربردهای مراقبت‌های بهداشتی و نقش عظیم‌داده در آموزش می‌پردازند. هر فصل به عنوان یک کاوش دقیق عمل می‌کند، و بینش‌های ارزشمندی را برای توسعه دهندگان نرم‌افزار، دانشجویان و اساتید و نیز محققان ارائه می‌دهد. محتوا به گونه‌ای طراحی شده‌ است که غنی و جامع باشد و به خوانندگان کمک کند تا درک عمیقی از موضوع پیدا کنند. بینش‌های به اشتراک گذاشته شده در هر فصل چند وجهی است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای و آموزشی اعمال شود و کتاب را به منبعی ارزشمند برای هر علاقه‌مند به این حوزه تبدیل می‌کند.

این کتاب را می‌توانید از اینجا دریافت نمایید.

#زهرا_رفیعی پور

پیمایش به بالا