تحریریه

مجله

آوریل 26, 2024

معرفی کتاب “Cognitive Computing for Big Data Systems Over IoT”

📌محاسبات شناختی برای سیستم‌های عظیم‌داده از طریق اینترنت اشیا “Cognitive Computing for Big Data Systems Over IoT” 📌نویسندگان:Arun kumar Sangaiah, Arunkumar Thangavelu, Venkatesan Meenakshi Sundaram 📌این کتاب در سال 2018 […]
آوریل 26, 2024

معرفی ابزار: Alluxio

🖌ابزار Alluxio یک پلتفرم هماهنگ‌سازی داده‌های منبع باز و توزیع شده است که نقش مهمی در بهینه‌سازی و تسریع دسترسی به داده‌ها برای داده‌های عظیم و حجم کاری تجزیه و […]
آوریل 26, 2024

داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ (بخش هشتم)

📖 کتاب بخوانیم؛ 📌 “Big Data for Big Decisions: Building a Data-Driven Organization” 🔹 فصل هشتم: ایجاد یک استراتژی فناوری اطلاعات داده محور 📍تا سال‌های اخیر، استراتژی داده، اگر اصولاً […]
آوریل 26, 2024

کتاب داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ (بخش نهم)

📖 کتاب بخوانیم؛ 📌 “Big Data for Big Decisions: Building a Data-Driven Organization” 🔹فصل ۹: ساختن استراتژی داده ❗️چرایی استراتژی داده این بخش از کتاب با مقدمه‌ای از مسائل مرسوم […]
آوریل 26, 2024

معرفی مقاله Big data analytics capabilities: Patchwork or progress? A systematic review of the status quo and implications for future research

❇️نام مقاله:Big data analytics capabilities: Patchwork or progress? A systematic review of the status quo and implications for future research 🖋نویسندگان:Minh-Tay Huynh, Michael Nippa, Thomas Aichner 🗓سال انتشار : 2023📔ژورنال:Technological […]
آوریل 18, 2024

معرفی کسب و کار داده محور (وال‌مارت)

📌شرکت وال‌مارت یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه خرده‌فروشی است که به دلیل تأثیر بسیار بزرگی که بر صنعت و تجارت جهانی دارد، استفاده از داده‌ها در بیزنس خود […]
آوریل 17, 2024

معرفی کتاب “Artificial Intelligence for Business Analytics: Algorithms, Platforms and Application Scenarios”

🔍 عنوان: هوش مصنوعی برای تحلیلگری کسب و کار: الگوریتم‌ها، پلتفرم‌ها و سناریوهای کاربردی 🖋 نویسنده : Felix Weber📌 این کتاب در سال 2023 و توسط ‎ انتشارات Springer انتشار […]
مارس 29, 2024

داده های عظیم برای تصمیمات بزرگ (بخش دهم)

“Big Data for Big Decisions: Building a Data-Driven Organization” بخش دهم: استراتژی بازاریابی داده محور در فصل دهم کتاب “داده‌های عظیم برای تصمیمات بزرگ: ایجاد یک سازمان داده محور” به […]