معرفی کتاب “Cognitive Computing for Big Data Systems Over IoT”

📌محاسبات شناختی برای سیستم‌های عظیم‌داده از طریق اینترنت اشیا

“Cognitive Computing for Big Data Systems Over IoT”

📌نویسندگان:
Arun kumar Sangaiah, Arunkumar Thangavelu, Venkatesan Meenakshi Sundaram

📌این کتاب در سال 2018 توسط Springer انتشار یافته است.

📍 این کتاب جامع به عنوان یک منبع ارزشمند برای کسانی که به دنبال درک عمیق‌تری از تقاطع بین محاسبات شناختی، عظیم‌داده و اینترنت اشیا هستند، عمل می‌کند. همگرایی عظیم‌داده و اینترنت اشیا حجم زیادی از داده را تولید و مبادله کرده و استخراج اطلاعات معتبر را چالش برانگیز می‌سازد. در این کتاب، تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل حجم زیاد داده‌ها و بهبود فرایند تصمیم‌گیری پیشنهاد شده‌ است. محاسبات شناختی روشی است که رویکردهای فعلی علم داده را با بینش متخصصان و همچنین مفهوم هوش مصنوعی و استنتاج بر دانش ترکیب کرده و گسترش می‌دهد؛ همچنین در بسیاری از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی از جمله سیستم‌های خبره، پردازش زبان طبیعی، شبکه‌های عصبی، روباتیک و واقعیت مجازی استفاده می‌شود.

📍نویسندگان در این کتاب دانش زمینه‌ای، استدلال علم داده و روش‌های شناختی را بر روی اینترنت اشیا بررسی کرده و تمرکز اصلی کتاب را بر طراحی بهترین فناوری‌های تعبیه‌شده شناختی برای پردازش و تجزیه و تحلیل عظیم‌داده‌ جمع‌آوری‌شده توسط اینترنت اشیا و همچنین بهبود فرآيند تصمیم‌گیری قرار داده‌اند.

📍این کتاب به طیف گسترده‌ای از پارادایم‌های محاسبات شناختی و تصمیم‌گیری در یک صنعت یا سازمان، در تمام سطوح چالش‌های علم داده می‌پردازد. این کتاب برای دانشمندان علم داده، متخصصان، محققان و دانشگاهیان در نظر گرفته شده که با چالش‌ها و پیشرفت‌های جدید در زمینه‌های خاص محاسبات شناختی و علم داده در زمینه اینترنت اشیا سر و کار دارند. در این کتاب همچنین، چارچوب‌ها و ابزارهای عملی طراحی و برای مقابله با چالش‌های پیچیده مرتبط با تجزیه و تحلیل عظیم‌داده در محیط اینترنت اشیا ارائه شده است.

📍هدف این کتاب ارائه چارچوب نظری و آخرین یافته‌های تحقیقات تجربی در این زمینه است. راه‌حل‌های عظیم‌داده در مورد مشکلات اینترنت اشیا از طریق طیف گسترده‌ای از چارچوب‌های محاسباتی الگوریتمی و شناختی مانند بهینه‌سازی، یادگیری ماشین و سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌ به طور مؤثری مدیریت شده‌اند. نویسندگان فراتر از مرزهای نظری پیش رفته و برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی را در حوزه‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، تولید و انرژی ارائه می‌دهند.

در ادامه می‌توانید این کتاب را دریافت فرمایید.

پیمایش به بالا