معرفی ابزار: Google BigQuery

🖌گوگل بیگ کوئری یک پلتفرم ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل داده مبتنی بر ابر است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا مقادیر زیادی از داده‌ها را در زمان واقعی با استفاده از پرس‌وجوهای SQL مانند تجزیه و تحلیل کنند. این برای تجزیه و تحلیل و پردازش مجموعه داده های عظیم به سرعت و مقرون به صرفه طراحی شده است، و برای مشاغلی که نیاز به پردازش مقادیر زیادی داده دارند ایده آل است.

❇️ بیگ کوئری یک انبار داده سازمانی کاملاً مدیریت شده است که کمک می کند تا داده‌های سازمان با ویژگی‌های داخلی مانند یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل جغرافیایی و هوش تجاری مدیریت و تجزیه و تحلیل شود. معماری بدون سرور BigQuery این امکان را می‌دهد از پرس و جوهای SQL برای پاسخ به بزرگترین سؤالات سازمان با مدیریت زیرساخت صفر استفاده شود.

🔹بیگ کوئری با جدا کردن موتور محاسباتی که داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند از گزینه‌های ذخیره‌سازی، انعطاف‌پذیری را به حداکثر می‌رساند.

🔹رابط‌های BigQuery شامل رابط کنسول Google Cloud و ابزار خط فرمان BigQuery است. توسعه دهندگان و دانشمندان داده می‌توانند از کتابخانه‌های سرویس گیرنده با برنامه نویسی آشنا از جمله پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت و Go و همچنین REST API و RPC API BigQuery برای تبدیل و مدیریت داده‌ها استفاده کنند. درایورهای ODBC و JDBC با برنامه‌های موجود از جمله ابزارها و ابزارهای شخص ثالث تعامل برقرار می‌کنند.
مستندات BigQuery ML به یک تحلیلگر داده، مهندس داده، مدیر انبار داده یا دانشمند داده کمک می‌کند که ابزارهای داده را کشف، پیاده سازی و مدیریت کند تا تصمیمات تجاری اتخاذ و اطلاع رسانی شود.

🔹بیگ کوئری داده‌ها را در جداول ذخیره می‌کند که می‌توان با استفاده از نحو شبیه به SQL پرس و جو کرد، و این پلتفرم با سایر سرویس‌های Google Cloud Platform مانند Dataflow، Dataproc، و Cloud Storage یکپارچه می‌شود تا یک راه‌حل قدرتمند تجزیه و تحلیل سرتاسر ارائه دهد.

🔹یکی از مزایای کلیدی BigQuery مقیاس‌پذیری آن است – این پلتفرم می‌تواند مجموعه‌های داده در مقیاس پتابایت را بدون نیاز به مدیریت زیرساخت از جانب کاربر مدیریت کند. این امر آن را به گزینه ای جذاب برای مشاغلی تبدیل می کند که نیاز به پردازش حجم زیادی از داده ها دارند و می خواهند از هزینه ها و پیچیدگی های مرتبط با راه حل های انبار داده در محل جلوگیری کنند.

🔹علاوه بر این، BigQuery ویژگی هایی مانند پارتیشن بندی و اشتراک گذاری خودکار جداول، ادغام با ابزارهای یادگیری ماشینی مانند TensorFlow و پشتیبانی از تجزیه و تحلیل جریان داده در زمان واقعی را ارائه می دهد.

🔹بیگ کوئری یک راه حل ذخیره سازی داده و هوش تجاری مبتنی بر ابر است که توسط Google ارائه شده است. این به سازمان ها اجازه می دهد تا مجموعه داده های عظیم را با استفاده از پرس و جوهای SQL مانند تجزیه و تحلیل کنند.
در اینجا برخی از ویژگی ها و قابلیت های کلیدی بیگ کوئری آورده شده است
📍مقیاس پذیر: BigQuery برای مدیریت حجم عظیمی از داده ها طراحی شده است و پردازش پتابایت داده را در عرض چند ثانیه آسان می کند.
📍بدون سرور: BigQuery بدون سرور است، به این معنی که شما نیازی به تهیه یا مدیریت هیچ زیرساختی ندارید. کل تنظیمات توسط Google Cloud Platform مدیریت می شود.
تجزیه و تحلیل بلادرنگ: با BigQuery، می‌توانید آنالیز بی‌درنگ داده‌های خود را هنگامی که به سیستم منتقل می‌شوند، انجام دهید.
📍تجزیه و تحلیل پیشرفته: BigQuery طیف وسیعی از قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته مانند یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل جغرافیایی و اتصالات داده را برای ابزارهای محبوب BI ارائه می دهد.
مقرون به صرفه: BigQuery یک مدل قیمت گذاری منعطف را ارائه می دهد، که در آن شما فقط برای مقدار داده ای که درخواست می کنید پرداخت می کنید.
📍امنیت داده ها: BigQuery ویژگی های امنیتی در سطح سازمانی مانند رمزگذاری در حالت استراحت و در حال انتقال، نقش های IAM و گزارش های حسابرسی را ارائه می دهد.
📍یکپارچه سازی: BigQuery با سرویس های مختلف پلتفرم Google Cloud مانند Cloud Storage، Dataflow، Dataproc و غیره ادغام می شود.
✅ به طور کلی، BigQuery یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر برای سازمان هایی است که به دنبال درک داده های خود هستند، و طیف گسترده ای از ویژگی ها را برای کمک به کاربران برای تجزیه و تحلیل و مدیریت کارآمد مجموعه داده‌های عظیم ارائه می‌دهد.

پیمایش به بالا