دسته بندی:معرفی کسب و کار داده محور

معرفی کسب و کار داده محور: شرکت Uber

اوبر پایگاه داده‌ای بسیار بزرگ از راننده‌های خود دارد که به محض اینکه مشتری درخواست ماشین می‌کند، الگوریتم آن شروع به کار می‌کند و در کمتر از 15 ثانیه برای شما یک راننده که به شما نزدیک است را پیدا می‌کند. پشت صحنه هر سفر اوبر در حال جمع‌آوری داده‌های تک تک سفرهای انجام شده است، حتی زمانی که راننده‌ها مسافری نیز ندارند داده‌های مکانی راننده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. همه‌ی این داده‌ها ذخیره شده، و برای پیش‌بینی عرضه و تقاضا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از تحلیل داده در فرآیند مصاحبه

مارک نیومن HireVue را در سال 2004 به عنوان یک بستر مصاحبه ویدیویی تأسیس کرد. این امر باعث می‌شد تا مصاحبه‌کنندگان بتوانند پاسخ‌های داده شده به سوالات مصاحبه را ضبط کنند و آنها را در یک پایگاه‌داده بارگذاری کنند و استخدام کنندگان به وسیله آن به راحتی می‌توانستند چگونگی ارائه متقاضیان خود را با یکدیگر مقایسه کنند.

استفاده از عظیم‌داده در مدیریت زنجیره تأمین

داده‌های عظیم به شبکه‌های تأمین کننده کالاها و خدمات، دقت، وضوح و بینش بیشتری می‌دهد. از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل عظیم‌داده، تأمین کنندگان به هوشمندی کیفی بر حسب شرایط در سراسر زنجیره‌های عرضه کالا و خدمات دست می‌یابند. در اصل، تأمین کنندگان بزرگ از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها قادر به فرار از محدودیت‌هایی هستند که قبلاً با آن روبرو شده بودند.

بازاریابی داده محور

آیا شما علاقه‌مند به یافتن راه‌های مؤثرتر برای استفاده از داده‌هایی هستید که شرکت شما جمع‌آوری می‌کند؟ در این نوشتار، ما چند نمونه خلاق از بازاریابی مبتنی بر داده را تحت پوشش قرار خواهیم داد و چگونگی عملکرد این کمپین‌ها به نفع برندهایی که آنها را راه‌اندازی کرده‌اند، بررسی خواهیم کرد.

معرفی کسب و کار داده محور: AYLIEN

آیلین با به‌کارگیری هوش مصنوعی به توانمندسازی شرکت‌ها و توسعه دهندگان پیشرو جهت جمع‌آوری، تحلیل و درک مقادیر زیادی از محتواهای تولید شده توسط انسان کمک می‌نماید. محصولات این شرکت شامل API تحلیل متن، پلتفرم تحلیل متن و تحلیل احساسات و API اخبار و همچنین راهکارهای مربوط به پایش رسانه‌ها و آنالیز ریسک می‌باشد.

معرفی کسب و کار داده محور: Cogito

Cogito یک راهکار هوش مصنوعی است که صدای انسان را آنالیز می‌کند و راهنمایی‌های بلادرنگ برای بهبود رفتار با مشتری ارائه می‌دهد. در سالهای 1999 تا 2007، محققان آزمایشگاه Human Dynamics در دانشگاه MIT اثبات کردند که در ارتباط انسانی، سیگنال‌ها یا سرنخ‌هایی وجود دارد که می‌توان با هوش مصنوعی آن‌ها را کشف کرد. Cogito با این هدف تشکیل شد که این سرنخ‌ها را به بازار عرضه نماید.

معرفی کسب و کار داده محور: DataStax

چشم‌انداز دیجیتالی شدن، با نرخی که هرگز نمی‌توان تصور کرد، در حال تغییر است. امروز دیجیتالی قدرتمند است. مشتریان از لحاظ جغرافیایی توزیع شده ولی متصل، بیش از حد آگاه و همیشه در دسترس هستند. برای زنده ماندن و رشد در این اقتصاد مبتنی بر مشتری و اقتصاد داده‌محور، شرکت‌ها باید به زیرساخت‌های فناوری که در حال ساخت و توسعه برنامه‌های کاربردی ابر بحرانی محور هستند،مجددا فکر کنند و به سمت پلتفرم پایگاه داده مدرن، توزیع شده و ساخته شده بر اساس ابر هیبریدی حرکت کنند.

معرفی کسب و کار داده محور: PubNub

یک شبکه جهانی جریان داده و یک شرکت به عنوان یک سرویس واقع در سانفرانسیسکو می‌باشد. این شرکت محصولاتی را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار برای ایجاد برنامه‌های کاربردی بلادرنگ وب، تلفن همراه و اینترنت می‌سازد. محصول اصلی PubNub یک API انتشار/اشتراک پیام در زمان واقعی است که بر روی شبکه جریان داده جهانی خودشان ایجاد شده است.

طراحی توسط ب.علی‌میرزایی