آیلین با به‌کارگیری هوش مصنوعی به توانمندسازی شرکت‌ها و توسعه دهندگان پیشرو جهت جمع‌آوری، تحلیل و درک مقادیر زیادی از محتواهای تولید شده توسط انسان کمک می‌نماید.

این شرکت با کمک به کاربران برای گردآوری و درک میلیون‌ها بخش از محتوا به کسب دانش و بینش جدیدی نسبت به دنیا و همچنین مشتریان، رقبا و بازارها کمک می‌کند. این بینش‌ها به کاربران کمک می‌نماید تا سؤالات بهتری مطرح کرده و پاسخ‌ها را سریع‌تر بیابند و در نهایت تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند.

در واقع با استفاده از یادگیری ماشین و مهندسی، محصولاتی قدرتمند ارائه شده است که فرآیندهای پیچیده را ساده نموده و آنچه پیش از این به هوش در سطح انسان نیازمند بود را اتوماتیک می‌گرداند.

محصولات شرکت در سه دسته قرار می‌گیرد:

- داده‌های خبری به صورت API:

با پایش هزاران رسانه خبری به صورت بلادرنگ، داده‌های خبری غنی و انعطاف‌پذیر را فراهم می‌نماید. در مرحله اول جستجوی اخبار می‌باشد که بر اساس علاقه کاربر قابلیت‌ها و فیلترهای پیشرفته‌ای را در اختیار وی قرار می‌دهد، مرحله آنالیز توسط مدل‌های NLP انجام می‌شود و توسط اپلیکیشن‌ها و فرآیندهای هوشمندی خبر که توسط هوش مصنوعی توانمند شده است، به کار گرفته می‌شود.

 

 

پردازش زبان طبیعی و ترجمه به صورت چند زبانه بوده و از 16 زبان پشتیبانی می‌شود. خوشه‌بندی پیشرفته و تشخیص رویدادها به صورت موضوع محور (topic-based) انجام می‌پذیرد.

 

 

قابلیت‌های ارائه شده به صورت ویژگی‌های بازیابی و تحلیل می‌باشد که اجازه جستجو، جمع‌آوری و تحلیل محتواهای خبری با مقیاس متفاوت را فراهم می‌نماید. نقاط نهایی بازیابی‌ها به صورت عناوین خبری، اخبار مرتبط و پوشش اخبار می‌باشد و نقاط نهایی تحلیل نیز سری‌های زمانی، ترندها، هیستوگرام‌ها و تکمیل خودکار می‌باشد.  همچنین کدهای مربوطه به زبان‌های مختلف نظیر جاوا، php، پایتون و ... ارائه شده است.

- تحلیل متن و تحلیل احساسات:

این راه‌حل را می‌توان به صورت NLP به عنوان سرویس در نظر گرفت که بر اساس آن محتواهای مورد نظر کاربر از متون، صفحات وب، بلاگ‌ها، توئیت‌ها و کامنت‌ها و به طور کلی هر محتوای متنی استخراج می‌گردد. سپس موضوع و احساسات مربوط به متن مشخص می‌گردد.

قابلیت‌هایی که توسط این محصول ارائه می‌شود عبارتست از تحلیل احساسات، تحلیل احساسات جنبه‌گرا، طبقه‌بندی متن، استخراج موجودیت، استخراج مفهوم، خلاصه‌سازی، برچسب زدن به تصاویر، پیشنهاد هشتگ، تشخیص زبان و استخراج محتوای مورد نظر.

 

- پلتفرم تحلیل متن:

گاهی یک مدل برای انجام تحلیل‌های مورد نیاز کاربر کافی نیست و به کمک این محصول می‌توان مدل‌های طبقه‌بندی، تحلیل احساسات و استخراج موجودیت را ایجاد نمود در واقع این محصول قابلیت سفارشی‌سازی NLP را فراهم می‌نماید.

 

 

این پلتفرم در 4 مرحله قابلیت‌های مورد نیاز را به کاربر ارائه می‌نماید. مرحله اول ایجاد دیتاست است که در آن کاربر مجموعه داده آموزشی خود را آپلود نموده و یا از داده‌های موجود شامل صدها میلیون سند متنی استفاده می‌نماید. در مرحله دوم آموزش بر اساس یادگیری ماشین و یادگیری عمیق و با مشخص نمودن پارامترها انجام گرفته و پارامترها برای کاربرد مورد نظر بهینه می‌گردد. در مرحله بعد دقت مدل‌های مختلف ارزیابی شده و در نهایت با استفاده از API پلتفرم تحلیل متن استقرار می‌یابد.

 

 

علاوه بر محصولات داده‌محور فوق، دو راه‌حل مبتنی بر پردازش زبان طبیعی برای مانیتورینگ رسانه‌ها و آنالیز ریسک ارائه شده است که به یافتن محتوای مورد نظر در وب و ردیابی رسانه‌های نامطلوب کمک می‌نماید.