این کتاب که توسط انتشارات وایلی به چاپ رسیده است، با ارائه توصیه‌های عملی، تکنیک‌ها، متدولوژی‌ها و نمونه‌های متعدد، به خوانندگان می‌آموزد که چگونه می‌توان با استفاده از عظیم‌داده، درک بهتری از مشتری، محصولات، رقابت و بازارها بدست آورد به‌گونه‌ای‌ که منجر به خلق ارزش گردد.

 از جمله مسائلی که کتاب به آن‌ها پرداخته است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱- درک مفهوم عظیم‌داده و ارزشی که برای کسب و کار ایجاد می‌کند.
۲- تاریخ تحول عظیم‌داده و بررسی نمونه‌های مختلف برای بدست آوردن نگرش نسبت به عظیم‌داده و اینکه چطور می‌توان از این نمونه‌ها الگوبرداری کرد.
۳- شناخت بهتر مشتریان با استفاده از منابع جدید داده‌، مانند الگوهای رفتاری و الگوهای استفاده از محصول.
۴- بررسی فناوری‌های کلیدی عظیم‌داده (مانند هدوپ، هایو و غیره) و ابزارهای تجزیه و تحلیل آن که مدیریت داده نوین را ممکن ساخته‌اند و همچنین بررسی تأثیر این فناوری‌ها بر کسب و کار
۵- ارائه یک دستورالعمل برای آغاز استفاده بهتر و کسب ارزش از عظیم‌داده، از مرحله آموزش و آگاهی تا راه‌حل‌ها و کاربردهای عظیم‌داده در حل مسائل کسب‌وکار

دریافت فایل