عنوان سازمان و صنعت:
فیسبوک(Facebook) در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با حدود 2 میلیارد کاربر فعال است که از سال 2004 در این حوزه فعالیت می‌کند. آقای Ken Rudin مقام ارشد تحلیل فیسبوک اعلام کرده است که عظیم‌داده برای بقای شرکت بسیار حیاتی است. او ادامه می‌دهد که فیسبوک به نصب انبوه هدوپ وابسته است. چارچوب متن باز مقیاس‌پذیری که از کلاسترهایی از سرورهای ارزان قیمت برای حل مشکلات استفاده می‌کند. فیسبوک همچنین سخت افزار خاص خود برای این هدف طراحی کرده است. هدوپ تنها یکی از فناوری‌های عظیم‌داده است که در فیسبوک مورد استفاده قرار گرفته است.

:عنوان مطالعه / تجربه:
هر روزه ما اطلاعات انبوهی را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهیم.. در نظر اول ممکن است این اطلاعات اهمیت چندانی نداشته باشد اما چنین داده‌هایی باعث می‌شود فیسبوک دوستان ما را بشناسد، بداند ما چگونه بنظر می‌رسیم، کجا هستیم، چه کاری انجام میدهیم و علایق و عدم تمایلات ما چیست. بعضی محققان چنین منبع عظیم از داده را اینگونه توصیف میکنند که فیسبوک به اندازه ای اطلاعات دارد که ما را بهتر از یک روان شناس می شناسد. در این مطالعه موردی که با محوریت مقاله ذیل صورت گرفته به بررسی فناوری ها و زیرساخت هایی که فیسبوک برای تحلیل عظیم‌داده و کسب بینش از کاربران خود به کار گرفته میپردازیم.
Survey on Open Source Frameworks for Big Data Analytics(2017)

 روش‌ها:
فیسبوک داده هایش را از دو سورس جمع آوری می‌کند: مای اسکیوال و اچ دی اف اس. لایه مای‌اسکیوال شامل داده های لاگ وقایع کاربران میشود که توسط وب سرورها تولید شده اند. این داده ها در اسکرایب سرورها جمع آوری شده و سپس بر کلاسترهای هدوپ اعمال میشوند. داده ها درون اچ دی اف اس متناوبا فشرده سازی شده و برای پردازش های بیشتر به هایو منتقل میشود. کوئری های تحلیل داده نیز در فیسبوک توسط یک رابط کاربری گرافیکی به نام هایپال یا رابط خط کاربری هایو مصورسازی می شوند.

 فناوری‌ها:
مجموعه فناوری های مورد استفاده فیسبوک در حوزه تحلیل عظیم داده را میتوان در شکل ضمیمه مشاهده نمود.

 نتایج:
از جمله مزایای استفاده از تحلیل عظیم داده برای فیسبوک میتوان به قابلیت‌های جدیدی نظیر Flashback ، I Voted، Celebrate Pride و Topic Data اشاره کرد. فیسبوک برای شناخت کاربران خود از تکنیک هایی مانند رهگیری کوکی ها، تشخیص چهره، پیشنهاد تگ و تحلیل لایک ها نیز استفاده میکند که همگی این تکنیک ها و فناوری ها موجب شناخت بیشتر کاربران و ارائه خدمات شخصی سازی شده و مورد نیاز کاربران مختلف می شود و این شرکت را به عنوان بهترین شبکه اجتماعی مطرح میکند