شرکت مشاوران مدیریت هماپلاس از سال 1387 اقدام به توسعه ابزارهای جمع‌آوری و آنالیز داده خاص زبان فارسی برای محتوای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نموده است و هشتگ را به عنوان اولین سامانه پایش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان ارائه نموده است. این سامانه اخبار، نظرات و مطالب منتشر شده در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، روزنامه‌ها، وب‌سایت‌های خبری مهم و کاربران شبکه‌های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام و تلگرام را تحلیل نموده و به صورت لحظه‌ای در قالب داشبوردی اختصاصی گزارش می‌دهد.

این سامانه با یک خزشگر شبکه‌های اجتماعی را با رعایت حریم خصوصی کاربران مورد پایش قرار می‌دهد.

 

قابلیت‌های سامانه هشتگ:

  • جمع‌آوری و ارائه اطلاعات به صورت لحظه‌ای، متناسب با نیاز کاربران از منابع و رسانه‌های مختلف
  • دسته‌بندی موضوعی مطالب به صورت خودکار
  • تحلیل دیدگاه‌ها و استخراج سوگیری مثبت، منفی یا خنثی در آن‌ها
  • ارائه روندنما از انتشار مطالب در فضای مجازی
  • امکان تهیه بولتن خبری به صورت خودکار
  • قابلیت جستجو در اطلاعات و اعمال انواع فیلترها
  • قابلیت اضافه کردن منبع به لیست منابع موجود
  • قابلیت تعریف سیستم هشدار دهنده به صورت پیام و پیامک
  • قابلیت دریافت خروجی به صورت‌های مختلف از جمله اپلیکیشن موبایل، وب سرویس، صفحه وب، ایمیل، فایل‌های مایکروسافت آفیس و پی‌دی‌اف
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری اطلاعات در نرم‌افزارها و محیط‌های مختلف
  • ارائه گزارش‌های مقطعی از وضعیت کلی شرکت یا سازمان کاربران
  • ارائه گزارش‌های متناوب از وضعیت کلی فضای مجازی و معرفی برترین‌ها
  • ارائه ابرواژه از مطالب منتخب در قالب گرافیکی مناسب

 

پردازش متن به صورت هوشمند:

عملیات پردازش متن خودکار، تحلیل محتوا را برای کاربر بسیار ساده‌تر می‌کند. عملیات استانداردسازی متن، تشخیص دسته، برچسب‌گذاری، تشخیص جهت‌گیری، تشخیص موجودیت‌ها، شناسایی کپی‌ها و مسیر انتشار در این سامانه به صورت کاملا خودکار و ماشینی انجام می‌شود.

رابط کاربری:

برای اینکه کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، و از آخرین تحولات مرتبط با ایشان آگاه شوند، امکانات متنوعی برای کاربران سامانه در نظر گرفته شده است. تعریف فیلترهای اطلاعاتی، جستجوی آزاد در تمامی اطلاعات موجود، ارسال اعلان به کاربر، جستجوی پیشرفته و تهیه گزارش‌های متنوع از جمله این امکانات می‌باشد.

برخی از کاربردها:

  • برندهای تجاری با پایش برند خود می‌توانند از نقطه نظرات کاربران آن برندها مطلع شده و از آن در جهت رفع اشکالات و بهبود کالای خود استفاده نمایند.
  • سازمان‌های بزرگ دولتی، تجاری و بانکی برای اطلاع از بازتاب تصمیم‌های خود و همچنین اطلاع از زیربخش‌هایشان می‌توانند از این پایشگر استفاده نمایند.
  • سازمان‌های مطالعاتی و تامین‌کنندگان محتوا برای مطالعات اجتماعی و تامین محتواهای چندرسانه‌ای می‌توانند از این سامانه استفاده کنند تا پرمخاطب‌ترین محتواها را در اختیار کاربرانشان قرار دهند.

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در زمره مشتریان این سامانه می‌باشند.