جادوبی یک استارت‌آپ در حوزه تحلیل داده و هوش تجاری است که از سه سال پیش فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده است. این استارت‌اپ توسط احمد خلیلی و با ارائه سرویس ایجاد داشبورد تحت وب فعالیت خود رو شروع کرد. جادوبی یک راه‌حل مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر است که با استفاده از منابع داده‌ای مختلف امکان ایجاد داشبوردهای گوناگون برای کسب‌وکارهای مختلف را فراهم آورده است.

چگونگی استفاده از جادوبی

کاربران  می‌توانند بدون داشتن دانش فنی و با استفاده از جادوبی داده‌های خود را جمع‌آوری نمایند و با استفاده از منایع داده‌ای خود، برای ساخت گزارش و ایجاد داشبورد اقدام کنند. کاربران در جادوبی می‌توانند داده‌های خود را از منابع مختلف داخلی و خارجی جمع‌آوری نمایند. منابع خارجی سازمان مانند سایت‌های گوگل آنالتیک، آلکسا، تلگرام، اینستاگرام و ... و منابع داخلی سازمان مانند اکسل، MySQL، مونگو‌دی‌بی و ... می‌باشند. کاربران به هر کدام از این موارد متصل می‌شوند و جادوبی این داده‌ها را برای آن‌ها می‌خواند و کاربران می‌توانید تمام داده‌های مورد نیاز خود را در یک قاب یکپارچه نمایند. کاربران با استفاده از روش گزارش‌گیری تعاملی گزارش‌های مورد نظر خود را ایجاد می‌کنند و با توجه به نوع داده و تحلیل مورد نیاز خود، آن‌ها را در قالب نمو‌دارهای مختلفی مانند خطی، میله‌ای، ابر کامات و ... به تصویر می‌کشند. همچنین با استفاده از ویجت‌های موجود در جادوبی کاربران قادر خواهند بود داشبورد مورد نیاز خود را ایجاد نمایند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین آن‌ها می‌توانید از گزارش‌های خود خروجی‌هایی در قالب‌های CVS و اکسل دریافت نمایند. همچنین جادوبی این امکان را می‌دهد که از نمودارهای خود خروجی تصویری نیز بگیرند.

مزایای جادوبی برای کسب‌وکارها

  • عدم نیاز به دانش فنی برای استفاده از جادوبی
  • امکان اتصال جادوبی به منابع داده‌ای مختلف
  • یکپارچه‌سازی تمام داده‌های گرفته شده از منابع مختلف و مشاهده آن‌ها در یک قاب
  • پشتیبانی از نمودارهای مختلف برای بصری‌سازی داده‌ها
  • اشتراک گذاشتن تحلیل‌ها و نمودارها با هم‌تیمی‌ها و یا سایر افراد
  • وجود قالب‌ها و داشبوردهای آماده

 

 

حوزه‌های تحت پوشش جادوبی

جادوبی بسته به نوع فعالیت کسب‌وکار کاربران سرویس‌های مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در حال حاضر جادوبی در حوزه‌های بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، مالی، منابع انسانی و فروش خدمات خود را ارائه داده است که هر قسمت شاخص‌های کلیدی مخصوص به خود را دارد. به طور مثال برای قسمت فروش شاخص‌های کلیدی مانند عملکرد کلی فروش، ایجاد فرصت معاملاتی، عقد قرارداد و افزایش تعداد/ حفظ مشتری تعریف شده است و شما با انتخاب هر کدام می‌توانید تحلیل‌های زیرمجموعه آن را مشاهده نمایید. همچنین با تنظیم هشدارها کاربران خواهند توانست در مواقع ضروری از وضعیت کسب‌وکار خود مطلع شوند.

 تعرفه‌های جادوبی

کاربران در حال حاضر می‌توانند به مدت 15 روز از جادوبی به صورت محدود و رایگان استفاده کنند و در این مدت می‌توانند از هفت ویجت و پنج منبع داده‌ای استفاده کنند و بعد از اتمام این مدت باید اکانت مورد نظر خود را خریداری نمایند. تعرفه‌های جادوبی در سه بسته شخصی، کسب‌وکار و سازمانی در دو بازه ماهانه و سالانه موجود است.

مشتریان

جادوبی 4600 کاربر دارد که تاکنون 16600 ویجت و 6100 داشبورد توسط آنان ساخته شده است و می‌توان از سازمان‌هایی مانند وزارت کشور، فون‌پی، اکوموتیو و فینوا به عنوان مشتریان اصلی جادوبی اشاره کرد.